Mijn motor verleden

Hier kan alles gepost worden over motoren en aanverwante zaken
Sander
Site Admin
Berichten: 496
Lid geworden op: 04-06-2013 21:29

Bericht door Sander » 09-05-2015 10:59

Motorverleden=motorheden! Ik heb ze allemaal nog (maarja ben dan ook nog niet zo oud he :D )

Van boven met de klok mee: Honda MB5 (199?), Honda VTR250 (1989), Honda CBR900RR (Renn-Omi) Fireblade (1992) en Honda CBR1000RR (Repsol) Fireblade (2009)


Afbeelding

Uiteraard op mijn 16e begonnen met een Honda (schakel)brommer, daarna verplicht 25kW oefenen op de VTR250. Die bevalt trouwens zo goed dat er nog altijd dagelijks ruim 100 woon-werk kilometers mee gemaakt worden. Niet kapot te krijgen die motor! Na 2 jaar oefenen en sparen eindelijk mijn huidige droommotor kunnen kopen: de 92'er oerblade. Wat we daar allemaal al mee hebben meegemaakt staat her en der wel op de website te lezen :D . Maar die liefde is voor het leven :oops: .
En vorig jaar natuurlijk op bijzondere wijze in het bezit gekomen van de 2009 Repsol. Ook met alle liefde in het 'gezin' opgenomen inmiddels.

Het is maar goed dat de schuur vol is en de tijd beperkt, anders zou het gezin nog wel wat groter zijn vrees ik. Wensen zijn er altijd, maar wegdoen is geen optie.... En als het zo mag blijven ben ik dik tevreden!

Groetjes!
Er gaat niets boven het origineel!

claudiaw
Berichten: 119
Lid geworden op: 20-04-2015 11:17
mijn motorverleden..

Bericht door claudiaw » 09-05-2015 11:08

Noem je de 900rr nu Renn-omi????? Dann bin ich wohl auch eine echte Rennomi in deinen Augen??
Pffff....was er zo trots op..tot nu toe....:-)
Claudia
(Austrian/Australian living in The NL)

Sander
Site Admin
Berichten: 496
Lid geworden op: 04-06-2013 21:29
Re: mijn motorverleden..

Bericht door Sander » 09-05-2015 11:21

claudiaw schreef:Noem je de 900rr nu Renn-omi????? Dann bin ich wohl auch eine echte Rennomi in deinen Augen??
Pffff....was er zo trots op..tot nu toe....:-)
Ik zeg niks :wink: Maar daar mag je best trots op zijn hoor!
Er gaat niets boven het origineel!

claudiaw
Berichten: 119
Lid geworden op: 20-04-2015 11:17

Bericht door claudiaw » 09-05-2015 11:41

Ahhhh....dank je! Nu kan ik gerust en trots erop naar werk rijden...of zeilen vandaag gezien de wind...
fijn weekend, bladeruner :-)
Claudia
(Austrian/Australian living in The NL)

ericsmetsers
Berichten: 112
Lid geworden op: 24-08-2014 10:10

Bericht door ericsmetsers » 18-05-2015 01:29

Sander schreef:Motorverleden=motorheden! Ik heb ze allemaal nog (maarja ben dan ook nog niet zo oud he :D )

Van boven met de klok mee: Honda MB5 (199?), Honda VTR250 (1989), Honda CBR900RR (Renn-Omi) Fireblade (1992) en Honda CBR1000RR (Repsol) Fireblade (2009)


Afbeelding

Uiteraard op mijn 16e begonnen met een Honda (schakel)brommer, daarna verplicht 25kW oefenen op de VTR250. Die bevalt trouwens zo goed dat er nog altijd dagelijks ruim 100 woon-werk kilometers mee gemaakt worden. Niet kapot te krijgen die motor! Na 2 jaar oefenen en sparen eindelijk mijn huidige droommotor kunnen kopen: de 92'er oerblade. Wat we daar allemaal al mee hebben meegemaakt staat her en der wel op de website te lezen :D . Maar die liefde is voor het leven :oops: .
En vorig jaar natuurlijk op bijzondere wijze in het bezit gekomen van de 2009 Repsol. Ook met alle liefde in het 'gezin' opgenomen inmiddels.

Het is maar goed dat de schuur vol is en de tijd beperkt, anders zou het gezin nog wel wat groter zijn vrees ik. Wensen zijn er altijd, maar wegdoen is geen optie.... En als het zo mag blijven ben ik dik tevreden!

Groetjes!
Mooie verzameling Sander.
En ja weg doen is geen optie.
Dat gezegd hebbende toch maar goed dat ik niets alles heb kunnen behouden wat ik gehad heb .
Dan was ik arm geworden alleen aan opslagplaats huren.
Maar de Tiger is gebleven ,
Verder Sander je schrijft je bent nog niet zo oud , :) maar als je zo oud bent als ik en je nog zo jong voelt als jij bent , dan zal je verzameling toch ook wel een stuk groter zijn ? .
O ja verder nog even een vraag.
Vreemd maar ik krijg geen notificatie meer van berichten die gepost worden , terwijl ik dit wel had aangezet. ?
M.V.G Eric.
Trust is like a motormirror, you can fix it if it's broken, but you can still see the crack in that mother fucker's reflection.”

ericsmetsers
Berichten: 112
Lid geworden op: 24-08-2014 10:10
Re: mijn motorverleden..

Bericht door ericsmetsers » 18-05-2015 01:43

claudiaw schreef:Leuk de vehaltjes en fotos! Eric, nauwelijks te geloven dat het lastste alles hetzelfde bike is!!! Is dat een eigen design dat repsol patroon of heb je de kuip zo gekocht? Zooo gaaf! En alles zelf verbouwd jongens...pfff leuk! Ik heb gisteren een nieuw koplamp ingebouwd!! ( dit lukte niet zonder hulp :-)).. op de verpakking stond: up to 80% more light ..dan een gewone h7. En het klopte: ik heb nu zeker 1% meer licht! Het valt dus nog wel in de marge hihi...what a ripp- off :-)
Goed het zonnrtje schijnt,. Ik ben 2 dagen vrij..dus ff op de motor stappen!! Fijne dag alle!
gr.claudia
ps.: ben al weer benieuwd naar een leuke grappige commentaar van Sander :-)
Dag Claudia.
Beetje late post maar de notificatie werken schijnbaar niet altijd.
Het is geen eigen ontwerp maar een replica van de motor van Rossi die hij in 2003 in Valencia heeft gereden
Doe maar eens google cheste 2003.
Ik heb gewoon een polyester race kuip besteld en die voorzien van de kleuren en een stickerset wat je op de markt kan kopen.
Mocht je ooit op zoek zijn naar stickers of wat dan ook van aftermarkt spul dan heb ik een goede betrouwbare online zaak gevonden in Italië met super mooi spul.
Verder met toestemming van de moderator , hier een externe link met wat foto,s van de verbouwing en bestickering.

https://plus.google.com/photos/10155843 ... 6042385377

Groetjes Eric.
:D :) :D
Trust is like a motormirror, you can fix it if it's broken, but you can still see the crack in that mother fucker's reflection.”

Erik
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-02-2014 21:04

Bericht door Erik » 18-05-2015 02:15

Dan had ik ook ruimte te kort gehad,mooi beschreven Eric.

claudiaw
Berichten: 119
Lid geworden op: 20-04-2015 11:17

Bericht door claudiaw » 18-05-2015 16:40

Hoi Eric,
Wat leuk!!! Heeeel gaaf geworden..enne..ik ga googelen na de Rossi bike. Gisteren deed hij weer uitstekend, hey! Ik vind het ook jammer dat ik as weekend niet erbij ben, nu heb ik zelfs 3 dagen vrij. Ik vond gewoon dat het een beetje veel voor mij is. Mid juni ben ik er wel bij! Hopelijk schijnt de zon voor jou en mij :-) en de andere bladerunners natuurlijk..
Ik zou heel graag eens mijn blade gaan veranderen, maar heb er momenteel het geld niet voor. Ooit in de toekomst, zal ik aan jou en jouw link denken!! Bedankt! OK, tot het volgende keertje weer, leuk, chatten..cheers Claudia
Claudia
(Austrian/Australian living in The NL)

Sander
Site Admin
Berichten: 496
Lid geworden op: 04-06-2013 21:29

Bericht door Sander » 18-05-2015 17:04

ericsmetsers schreef:
O ja verder nog even een vraag.
Vreemd maar ik krijg geen notificatie meer van berichten die gepost worden , terwijl ik dit wel had aangezet. ?
M.V.G Eric.
Hoi Eric, heb het even nagekeken, en die optie heb je nog steeds aangevinkt. Er viel me wel op dat je nog een ziggo mailadres bij je gegevens hebt staan. In de ledenadministratie staat een gmail adres. Misschien is dat de oorzaak?

Ik heb de meldingsoptie nu zelf ook aangevinkt, kan ik het effe testen.

Groetjes Sander
Er gaat niets boven het origineel!

RVF
Berichten: 39
Lid geworden op: 07-04-2014 22:25

Bericht door RVF » 03-06-2015 22:58

Hey ericsmetsers,

heb jij een Furano gehad? Whow man.
Maar wat was daar dan een miskoop aan? Veel problemen mee gehad?


Plaats reactie