Tip van de week

Hier kan alles gepost worden over motoren en aanverwante zaken
RRens
Berichten: 116
Lid geworden op: 11-06-2013 07:36
Tip van de week

Bericht door RRens » 07-04-2014 17:52

voor degene die t nog niet wist , verwijder na elke rit als de motor daarna enkele weken stilstaat de dode vliegen van t blanke gedeelte van de voorvork , tot m,n eigen ervaring kwam ik erachter dat als deze er lang genoeg opzitten na enkele weken deze een lekke voorvorkoliekeering kunnen veroorzaken

in de 17 jaar motor rijden heb ik dit nooit meegemaakt maar ja voor alles is de eerste keer

advies Hyperpro : na t wassen van je motor en dus het verwijderen vliegen etc. smeer wat motorolie met je vinger op het blanke gedeelte ( binnenpoten ) dit voorkomt vasthechten dode vliegen :wink:
Des te later je remt, des te langer ga je hard !

RRens
Berichten: 116
Lid geworden op: 11-06-2013 07:36

Bericht door RRens » 07-04-2014 17:53

oh ja gebruik geen WD40 of andere spuitbus smeermiddelen die zijn niet goed voor de keringen :wink:
Des te later je remt, des te langer ga je hard !

papparossi
Berichten: 285
Lid geworden op: 24-12-2013 14:42
Re: Tip van de week

Bericht door papparossi » 07-04-2014 22:19

RRens schreef:voor degene die t nog niet wist , verwijder na elke rit als de motor daarna enkele weken stilstaat de dode vliegen van t blanke gedeelte van de voorvork ,..............
Hey Rrens, kan best wezen van die vliegen maar dan hadden er bij mij geen keerringen meer ingezeten........ik ben niet zo van de poets :lol:

Afbeelding
1993-2000-2004-2006-2017.... Blade for ever

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

RRens
Berichten: 116
Lid geworden op: 11-06-2013 07:36

Bericht door RRens » 09-04-2014 22:35

misschien omdat jou spatbord voor je binnenpoten zit :? USD voorvork
bij mij zit er niks voor de binnenpoten boven in RSU :? misschien zit daar t verschil in ?
ik heb t ook maar van Hyperpro na de winterstop gaan er veel keeringen lek door dit soort gevalletjes waarschijnlijk ook bij mijn blade omdat mijn vork niet erg beschadigd was wat ik eerst wel dacht :?:
Des te later je remt, des te langer ga je hard !

RRens
Berichten: 116
Lid geworden op: 11-06-2013 07:36

Bericht door RRens » 13-06-2014 23:42

nou het hyperpro verhaal heeft een staartje , ik ga meestal uit van de goede bedoelingen en zaken goed afhandelen in mijn bedrijf en met mijn klanten ook
al gaat t soms niet helemaal zoals het moet gaan we zijn tenslotte allemaal mensen nietwaar :?

tijdens onze toerritten in Westerwald was mijn linkervoorpootkering flink aan t zweten kan wel eens gebeuren zei Erik nog .....dus gewoon doorgereden maar t zweten bleef

thuis gekomen zeikte de olie uit de rechtervoorpootkering :evil:
dus ik hyperpro gemailt ....geen antwoord ....toen gebeld ...kreeg ik de collega van degene die t boeltje heeft vernieuwd voor de 2de keer kosten voor mij 130 euri .........niks geen garantie !

hij was er niet en zou mijn mail beantwoorden
enne ik moest maar nieuwe binnenpoten kopen kosten 720 euro zei die gast want daar lag het aan , nou als t daar aan zou liggen dan steek je toch geen nieuwe keringen meer zoals de laatste keer !!!!!! ..................je raad t al geen antwoord .........weer gemailt ..................geen antwoord .........weer gebeld neemt niet op ....voicemail ingesproken ................belt niet terug

dat is dus de service van hyperpro Leuth
Des te later je remt, des te langer ga je hard !

papparossi
Berichten: 285
Lid geworden op: 24-12-2013 14:42
hyperpro

Bericht door papparossi » 21-06-2014 17:53

3x ruk dus!!!!
1993-2000-2004-2006-2017.... Blade for ever

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

RRens
Berichten: 116
Lid geworden op: 11-06-2013 07:36

Bericht door RRens » 22-06-2014 10:31

ben nu eindelijk gebeld door Hyperpro , heeft zijn exuses aangeboden voor de gang van zaken hij noemde het een samenloop van omstandigheden maar vond zelf ook dat hij eerder had kunnen reageren

Tja ik denk dan maar ""fouten maken doen we allemaal wel eens ...maar voor sommigen is het toegeven ervan moeilijk ""

exuses aanvaard !

heb de voorpoten nu gedemonteerd en weggebracht naar Hyperpro voor een grondige inspectie , maar zelf heb ik er geen vertrouwen meer in
Des te later je remt, des te langer ga je hard !

RRens
Berichten: 116
Lid geworden op: 11-06-2013 07:36

Bericht door RRens » 30-06-2014 22:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tja zo staat ie dan voorpoten zijn bij hyperpro voor controle ....conclusie niet meer te redden ...fraai dan had dat dan eerder geconcludeerd ..scheelt mij tijd en geld en kopzorgen
imitatie poten 400 euro

heb nu een passende USD SC 44 2001 voor 200 euro kan hem er zo inschroeven zonder iets aan te hoeven passen ....had ik dat maar eerder geweten
een SP 2 voorwiel en achterwiel heb ik nog liggen (door start eigen bedrijf 5 jaar geleden is dat plan er nooit meer van gekomen)
heb de lagers al vervangen omdat alleen de voorasmaat kleiner is as een SC 44
schijfdiameter en schijfafstand onderling is het zelfde als bij een SC 44
Des te later je remt, des te langer ga je hard !

Sander
Site Admin
Berichten: 496
Lid geworden op: 04-06-2013 21:29

Bericht door Sander » 30-06-2014 23:59

Weer lekker knutselen dus!

Zou de veerpoten tzt toch nog eens ergens ander ter inspectie brengen. Niet meer te redden is wel een erg makkelijke conclusie. Zeker omdat ze ze eerst 'gereviseerd' hadden. Slechte zaak..... maar ja, je geld en tijd krijg je er niet meer mee terug, balen!

succes maar weer,

soms zit het mee....vaak zit het tegen he?
Er gaat niets boven het origineel!

RRens
Berichten: 116
Lid geworden op: 11-06-2013 07:36

Bericht door RRens » 01-07-2014 07:44

krijg geen geld terug maar wel andere hyperpro veren voor de USD kan de veren die ik nu heb kosteloos omruilen en vergeleken met mijn voorvork zien deze binnen poten er veel beter uit

maar ja is altijd zonde geld ...en t is ook zo,n grijs gebied kwa garantie want als je dr over na gaat denken dan kun je als hyperpro altijd zeggen tis een steentje , vliegjes etc.etc. zonder echt garantie te laten ingaan want ik moest de 2de keer gewoon betalen voor de olie en keringen

je zou bijna zeggen garantie tot aan de deur
Des te later je remt, des te langer ga je hard !


Plaats reactie