Poging tot diefstal, wat kan er stuk zijn?

Stel hier je vragen over de techniek van jouw Fireblade
Plaats reactie
joepovich
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-06-2015 09:32
Poging tot diefstal, wat kan er stuk zijn?

Bericht door joepovich » 05-06-2015 09:39

Beste allemaal,

Helaas was er een aantal dagen een poging gedaan om mijn fireblade (1996) te stelen. Deze was niet gelukt, echter is wel het stuurslot doorbroken waardoor hij naar links stuurt als hij rechtdoor stuurt. Ik kon dit vrij eenvoudig weer terug buigen (net als een fiets met een scheef stuur). Er zit een barst door het metaal waar ik de sleutel in steek. Bij het 'op stuurslot zetten' kan ik de sleutel niet meer uit het contact krijgen, verder functioneert het slot normaal.

Wat zijn mogelijke defecte onderdelen en wat is een inschatting van kosten voor vervanging (onderdelen hoeven niet per se nieuw te zijn)?
Ik dacht zelf aan het slot zelf, het stuurslot mechanisme, een waarschijnlijk gebogen voorvork (waarna misschien opnieuw uitbalanceren ?).

Alvast bedankt )

ericsmetsers
Berichten: 112
Lid geworden op: 24-08-2014 10:10

Bericht door ericsmetsers » 06-06-2015 01:19

Een ander contact slot lijkt me nodig omdat de borgpen waarschijnlijk verbogen is en niet geheel op zijn plaats komt.
waardoor jij je sleutel niet meer eruit kan krijgen.
Kijk ook even of de schroeven van je kroonplaat en je t stuk niet los zijn gegaan.
zet hem op een bok achter en krik hem op onder de motor zodat het voorwiel geen gewicht meer draagt.
draai dan alles even los van de kroonplaat en het t stuk.
ook de grote moer boven op.
kijk even of het weer lekker op zijn plaats is gekomen en draai het weer vast.
ik doe het op gevoel al jaren.
maar ik adviseer je een moment sleutel te gebruiken.
en zet het op de juiste koppel vast.
En een service manual is in deze zaken uiterst handig .
Als je wilt kan ik even kijken of ik nog een contact slot heb van jou type c33 dacht ik toch ?
hoef je alleen nog nieuwe breek bouten te bestelen om het slot mee vast Te zetten.
O ja en daar moet natuurlijk de kroonplaat voor afgehaald worden.
Want die schroeven moet je lost tikken met een centen punt.
en controleer hem even of ie niet wat verbogen is.
Oja en uitbalanceren hoef je een voorvork niet alleen wielen en soms het krukas als je gaat bleuprinten.
Verder lijkt me dat de voorvork poten niets geleden zullen hebben.
alleen het t stuk en de kroon plaat controleren !!!!
Mocht je niet zelf aan willen beginnen kan je altijd langs komen.

Ik hoor het nog wel Grt eric.
Trust is like a motormirror, you can fix it if it's broken, but you can still see the crack in that mother fucker's reflection.”


Plaats reactie