in rijden motorbanden.

Stel hier je vragen over de techniek van jouw Fireblade
Plaats reactie
ericsmetsers
Berichten: 112
Lid geworden op: 24-08-2014 10:10
in rijden motorbanden.

Bericht door ericsmetsers » 20-08-2015 23:40

Het inrijden van motorbanden.
Soms een heel verhaal.
alle zeggen ze wat anders.
Behalve Pirelli zegt er niet veel over.
Dat laten ze aan hun neven product over Metzeler.

Bridstone zegt
Om uw nieuwe banden optimaal te laten presteren, raadt Bridgestone u ten sterkste aan de banden gedurende minimaal de eerste 200 km zeer voorzichtig in te rijden zodat zij zich kunnen 'zetten' en goed om de velg kunnen komen te liggen. Hierdoor slijt het gladde loopvlak in en kunnen de banden goed functioneren.

Continental zegt
Waar men voorheen de eerste kilometers bezig was met het inrijden van nieuwe motorbanden, is dit nu niet meer nodig. TractionSkin van Continental zorgt voor een veilige en extreem korte inrijperiode van nieuwe banden. De ingenieurs van Continental hebben een coating voor de vulkanisatiemal ontwikkeld, welke ervoor zorgt dat er geen losmiddelen (siliconen) meer nodig zijn om de motorband na de vulkanisatie uit de mal te kunnen nemen. Daarnaast bezorgt de coating in de mal het loopvlak een revolutionaire micro-ruwheid waardoor er van meet af aan ook een hogere mate van mechanische grip is.
Let er op dat bij nieuwe banden de motorbanden wel uitgebalanceerd moeten worden. Een verkeerd afgestelde band kan tot meer slijtage leiden en een kortere levensduur.

Metzeler zegt
Run-in
For optimum performance, new tyres should be ridden on cautiously for the first 100-200 km. During this run-in period sudden acceleration, heavy braking, and hard cornering must be avoided.

Lijkt mijn als de was laag eruit is van de mal en de man met de kwast is niet te gulzig bezig geweest dat het goed moet zijn.Ik zelf pak 10 bochtjes als ze warm zijn en Klaar toch.!!!
Nou moet ik eerlijks halve zeggen ik rijd alleen Pirelli en vroeger Metzeler.
Zou kunnen als men op die harde taderake rijd die 15000 mee moeten dat het verhaal wel op gaat. (where is the fun in that).
Verder in de motor gp doen ze toch ook 10 bochtjes en hebben optimale grip.
Of mis ik die eerste 200 klm tijdens de Motorgp. :D :D
Trust is like a motormirror, you can fix it if it's broken, but you can still see the crack in that mother fucker's reflection.”

pascalsc33
Berichten: 42
Lid geworden op: 15-02-2014 11:47

Bericht door pascalsc33 » 23-08-2015 15:41

Ja dar zie ik hetzelfde Eric heb ook net nieuwe maar als de was laag er vanaf is gas erop. 8)

ericsmetsers
Berichten: 112
Lid geworden op: 24-08-2014 10:10

Bericht door ericsmetsers » 23-08-2015 18:57

pascalsc33 schreef:Ja dar zie ik hetzelfde Eric heb ook net nieuwe maar als de was laag er vanaf is gas erop. 8)
Lijkt me ook ik heb nooit anders geweten.
En dit is altijd goed geweest voor mijn.
Grt :D
Trust is like a motormirror, you can fix it if it's broken, but you can still see the crack in that mother fucker's reflection.”


Plaats reactie