vraag: onbekend slangetje

Stel hier je vragen over de techniek van jouw Fireblade
Plaats reactie
Lineke
Berichten: 94
Lid geworden op: 19-03-2015 22:04
vraag: onbekend slangetje

Bericht door Lineke » 22-08-2015 17:55

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een nieuwe blade gekocht. Ook een sc 33 uit '97.
Helaas heeft ie al kuren gekregen en heeft mn pa m uit elkaar gehaald.
nu kwam hij een slangetje tegen op de meest linker caburateur op het inlaatspruitstuk. (als je op de fiets zit).
Ik heb ook een foto toegevoegd van het desbetreffende slangetje.
hij snapt niet wat het voor een slangetje is en wat de functie ervan is en/of het ergens op aangesloten moet worden. Zo op eerste oog opslag kunnen wij niks vinden waar t naartoe hoor te gaan oid.

Daarnaast wil ik graag weten of iemand een idee heeft waarom mijn blade stottert bij lageren toeren. als je m doortrekt begint hij weer gewoon te lopen (in hoge toeren)

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Grtjs Lineke.
Afbeelding
Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben rechtdoorzee :)

Sander
Site Admin
Berichten: 496
Lid geworden op: 04-06-2013 21:29

Bericht door Sander » 22-08-2015 22:27

Je pa zal weer blij met je zijn! Maar top dat je weer een Blade hebt kunnen vinden en gekocht!

Die aansluiting op het spruitstuk waar dat slangetje op zit wordt o.a. gebruikt om de carburateurs te synchroniseren (andere drie zijn waarschijnlijk afgesloten met een boutje?

Verder kan dit een vacuumslangetje zijn dat aangesloten zit op de brandstofkraan. Maar ik weet niet helemaal zeker hoe dat bij het '97 model is aangesloten.

Dat stotteren kan meerdere oorzaken hebben. Heeft de motor lange tijd stilgestaan? Hoe zien de bougies eruit? Wat vind je lage toeren? Onder de 2000, of onder de 6000?

Wellicht helpt het schoonmaken/ afstellen/ synchroonstellen van de carburateurs. Een slechte bougie misschien? Mijn motor had begin van het seizoen ook wat stotter/ inhoud problemen rond de 5000 toeren. Bleek later een kabelbreuk in de aansturing van de bobine te zijn. Vond ik pas toen die echt door was en nog maar op 2 cilinders liep. Zoeken, zoeken zoeken, en uiteindelijk komt het goed!

Succes en tot snel,

Sander
Er gaat niets boven het origineel!

Lineke
Berichten: 94
Lid geworden op: 19-03-2015 22:04

Bericht door Lineke » 22-08-2015 23:16

Idd Sander mijn vader is erg blij met mij :roll:

Ik heb wel een vermoeden dat hij een tijdje heeft stil gestaan omdat de verkoper op een faser rijd vanwege de polsen en de rug.

Carburateurs zijn schoon de bougies moet hij nog nalopen.

Mn pa dacht in eerste instantie ook aan de vacuümslang. Daarom heeft hij m afgesloten gehad maar zag en hoorde geen verschil. We kunnen ook niks in de buurt vinden (zo lang als het slangetje is) waar hij op aangesloten zou kunnen worden.

lage toeren is ongeveer onder 6000 toeren, daarna begint hij wel door te trekken zonder te stotteren.
Hij stottert vanaf het optrekken tot zo'n 6000 toeren en daarna begint ie er wel normaal aan te trekken.

Grtjs Lineke.
Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben rechtdoorzee :)

Lineke
Berichten: 94
Lid geworden op: 19-03-2015 22:04

Bericht door Lineke » 28-08-2015 17:14

Jeej motor doet t weer!
Scheurtje in t porselein van 1 van de bougies..
Slangetje was niks bijzonders. Hoorde ook een schroefie.
Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben rechtdoorzee :)

Sander
Site Admin
Berichten: 496
Lid geworden op: 04-06-2013 21:29

Bericht door Sander » 29-08-2015 08:48

Mooi! Veel rijplezier en tot ziens :D
Er gaat niets boven het origineel!


Plaats reactie