laad probleem

Stel hier je vragen over de techniek van jouw Fireblade
Plaats reactie
thijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-07-2016 13:17
laad probleem

Bericht door thijs » 17-07-2016 13:31

Hallo toppers,
ik heb een fireblade s44 deze laad volgens mij de accu niet op.
Als deze stationeer draait of 3000 rpm geeft deze 15v op de accuklemmen.
dit is aan de hoge kant of niet?
Ligt dit aan de S.R.?
Tevens zie ik aan de sr geen directe stekker in de nabijheid? of zit deze onder de tank?
Kan het kloppen dat de motor afslaat als ik de +klem losneem?
Graag verneem ik u reactie.

Gr. Thijs

Erik
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-02-2014 21:04

Bericht door Erik » 17-07-2016 22:52

De regelaar zit op het achterframe van het kontje !!!! Nooit de plus of min kabel los halen tijdens een lopende motor , dit kan je een computer kosten door piekspanningen !! 15 volt is vrij hoog - is je batterij van de voltmeter wel vol , erg belangrijk !! anders krijg je een verkeerde waarde.

thijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-07-2016 13:17

Bericht door thijs » 18-07-2016 18:07

Erik schreef:De regelaar zit op het achterframe van het kontje !!!! Nooit de plus of min kabel los halen tijdens een lopende motor , dit kan je een computer kosten door piekspanningen !! 15 volt is vrij hoog - is je batterij van de voltmeter wel vol , erg belangrijk !! anders krijg je een verkeerde waarde.
zojuist de spanning nogmaals gemeten met volle batterij en gaf 14.75 volt
is dit teveel ?
ligt dit aan de SR?
Kan dit een reden zijn dat hij niet bij laadt, als ik het met een externe lader doe dan laad de accu wel goed bij.

Hoor graag van je.

Gr. Thijs

El Sandro
Berichten: 46
Lid geworden op: 20-08-2014 19:49

Bericht door El Sandro » 19-07-2016 22:21

Maximale laadstroom mag 13,8 Volt zijn.
Zelfde als bij een auto.

Meestal als de spanningsregelaar niet goed is, of andersom.

Beide vervangen bij een motor (wat ik altijd doe)
Tijdelijk motorloos :(
1e motor: 900RR Blade Streetfighter
2e motor: '06 Blade 1000RR
En een GSXR 750W stuntbike

Vuurblaadje
Berichten: 63
Lid geworden op: 15-01-2014 23:07

Bericht door Vuurblaadje » 19-07-2016 23:02

El Sandro schreef:Maximale laadstroom mag 13,8 Volt zijn.
Zelfde als bij een auto.

Meestal als de spanningsregelaar niet goed is, of andersom.

Beide vervangen bij een motor (wat ik altijd doe)
Even een kleine correctie :? Als mijn dynamo van mijn auto een laadstroom heeft van 13,8 volt zal dat niet best zijn. Die heeft namelijk een laadstroom van 100 Ampere. En een afgeregelde laadspanning van 14,4 Volt.

Volt = Spanning (U)
Stroom = Ampere (A)

De laadspanning zal bij stationair tussen 13,8 en 14,2 volt moeten zijn en maximaal 14,4 volt bij hoger toerental

Zal de warmte wel zijn van vandaag :wink:
Liever een pak vol zweet, dan geen vel meer op mijn reet.

Das Beste oder nichts

Vuurblaadje
Berichten: 63
Lid geworden op: 15-01-2014 23:07

Bericht door Vuurblaadje » 19-07-2016 23:20

thijs schreef:
Erik schreef:De regelaar zit op het achterframe van het kontje !!!! Nooit de plus of min kabel los halen tijdens een lopende motor , dit kan je een computer kosten door piekspanningen !! 15 volt is vrij hoog - is je batterij van de voltmeter wel vol , erg belangrijk !! anders krijg je een verkeerde waarde.
zojuist de spanning nogmaals gemeten met volle batterij en gaf 14.75 volt
is dit teveel ?
ligt dit aan de SR?
Kan dit een reden zijn dat hij niet bij laadt, als ik het met een externe lader doe dan laad de accu wel goed bij.

Hoor graag van je.

Gr. Thijs
Bij mijn blade heb ik bij stationair 13,9 en bij hoger toerental 14,4. Maar ik heb ook sinds 2 jaar een nieuwe dynamo en spanningsregelaar want mijn dynamo was uitgefikt. Dit is een kwaaltje bij de 2004 modellen.

Als jij bij stationair 14,75 heb dan is dat te hoog en dan lijkt het op een defecte regelaar.

1. Hoeveel volt meet je op de accu als motor uitstaat?

2. Hoeveel volt meet je op de accu als motor stationair draait?

3. Hoeveel volt meet je op de accu als motor 3000 toeren draait?

Controleer ook even je accu, deze kan defect geraakt zijn door die hoge spanning. Dus je moet ook weten of die goed is. Als je 12,8 volt meet op je accu dan is de accu "goed" maar als de accuspanning terugloopt na enkele uren ongebruikt te zijn of met een (accu) tester of korte belasting (licht aan / starten) na een paar minuten al zakt dan is de accu slecht en aan vervanging toe.
Liever een pak vol zweet, dan geen vel meer op mijn reet.

Das Beste oder nichts

El Sandro
Berichten: 46
Lid geworden op: 20-08-2014 19:49

Bericht door El Sandro » 20-07-2016 20:17

Vuurblaadje schreef:
El Sandro schreef:Maximale laadstroom mag 13,8 Volt zijn.
Zelfde als bij een auto.

Meestal als de spanningsregelaar niet goed is, of andersom.

Beide vervangen bij een motor (wat ik altijd doe)
Even een kleine correctie :? Als mijn dynamo van mijn auto een laadstroom heeft van 13,8 volt zal dat niet best zijn. Die heeft namelijk een laadstroom van 100 Ampere. En een afgeregelde laadspanning van 14,4 Volt.

Volt = Spanning (U)
Stroom = Ampere (A)

De laadspanning zal bij stationair tussen 13,8 en 14,2 volt moeten zijn en maximaal 14,4 volt bij hoger toerental

Zal de warmte wel zijn van vandaag :wink:
Eeehmmmm dat denk ik ook :lol: :lol:

U=IxR. Ik vergeet het nooit meer hahaha

U = Volt, meet je als spanning
I = Stroom, meet je als ampere
R = Weersand, meet je als Ohm
Tijdelijk motorloos :(
1e motor: 900RR Blade Streetfighter
2e motor: '06 Blade 1000RR
En een GSXR 750W stuntbike


Plaats reactie