snelheidsensor

Stel hier je vragen over de techniek van jouw Fireblade
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2016 12:21
snelheidsensor

Bericht door Patrick » 17-09-2016 10:21

Ik wil een tellerset van een SC57 op een SC28 zetten. Er zit ook een kuipset van de SC57 op. Ik krijg alles aan het werken behalve de kilometerteller. Is de snelheidsensor van beide type`s identiek (puls van 5 volt)? En waar en wat draait er langs de sensor van het SC57 type? Heeft iemand dit al eens eerder geprobeerd en werkend gekregen?

Alvast bedankt, Patrick

Sander
Site Admin
Berichten: 496
Lid geworden op: 04-06-2013 21:29

Bericht door Sander » 18-09-2016 22:14

Hoi Patrick,

Snelheidspuls zal wel uit de bak komen en via de computer naar het dashboard gaan. Ik weet dat er modules te koop zijn waarmee je het snelheidssignaal kan aftappen/ beinvloeden als je bijvoorbeeld met een andere tandwielverhouding rijd. Wellicht dat je via zo'n module eenvoudig een bruikbaar signaal kan aftappen?

Succes en laat het eindresultaat maar eens zien.

Groetjes Sander
Er gaat niets boven het origineel!

Patrick
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2016 12:21

Bericht door Patrick » 19-09-2016 20:07

Hoi Sander,

Als ik het goed heb dan is de puls ook 5 volt, maar bij de SC28 word de sensor door de uitgaande as aangedreven. Bij de SC57 zit de sensor aan de achterkant op het cilinderblok gemonteerd, maar wat er intern langs loopt dat kan ik niet achterhalen. Ik heb dit bij de plaatselijke Honda dealer gevraagd maar die wist het zo ook niet. Op de foto is het nr 15.
Afbeelding

Als ik weet wat er intern langs loopt, dan kan ik uitzoeken wat de factor van correctie moet zijn, en of het wel te doen is. Ik hoop dat iemand dat hier weet?
Hieronder een foto van het resultaat van het knutselwerk tot nu toe.

Groeten Patrick
Afbeelding


Plaats reactie