Pagina 1 van 1

carburateurs

Geplaatst: 04-04-2017 17:34
door Skampie
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum dus hoop ook in de goede groep te zitten.
Ik heb eigenlijk twee vragen.
- Hoeveel slagen draai ik de regelschroeven uit onder aan de carburateurs?
- heeft iemand nog koper sluitringetjes en o-ringen over uit zulke carburateurs of weet waar ik deze vandaan kan halen.
maten zijn:
kopering: bu 5mm bi 3,2 mm
O-ring zal hetzelfde zijn.

Mijn motor is een Fireblade 900RR Tiger uit 1994.
Ben 1 koper ring met o-ring kwijt geraakt bij het schoonmaken.
als afstelling van de regelschroeven heb ik ze nu op 7 x halve slag uit gedraaid. dit stonden ze ook toen ik de motor kocht maar mijn idee zegt dat dit veel is maar wellicht zit ik er naast.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt

Geplaatst: 10-04-2017 14:29
door Lineke
hoihoi,

welkom op het forum.
Ik hoop dat 1 van de mannen reageert, ik heb er niet veel kaas van gegeten. :lol:

Geplaatst: 11-04-2017 17:59
door Sander
Welkom hier, en complimenten met deze mooie uitvoering van de Fireblade.
Wat je vragen betreft, die onderdelen lijken me bij elke motorzaak nog wel te krijgen toch?
En wat de afstelling betreft weet ik niet of hier een vaste waarde voor is. Lijkt me erg afhankelijk van de staat van je motorblok/ type luchtfilter en de rest van de carburateur. Wel of geen dyno kit erin, een Duitse of een NL uitvoering etc.

Als je dit niet op gevoel kunt afstellen is het aan te raden dit op een vermogensbank te doen met een uitlaatgas analyse meter eraan. Dan kunnen ze je motorfiets voor het hele toerenbereik perfect afstellen.

Succes!

Geplaatst: 10-05-2017 18:27
door Skampie
Hi Sander,

Thx voor de reply, ben ff met vakantie geweest dus vandaar ook mijn late reply. Het is wel een toffe fiets idd en een mooie uitvoering vind ikzelf.

Onderdelen zijn inderdaad nog te verkrijgen, jammer alleen is dat ik maar 1 ringetje en 1 o-ringetje nodig heb. Ik kan bij mijn dealer alleen een complete set bestellen met regelschroeven, veren, ringen enz voor 4 carbs.
wat de afstelling betreft, hij loopt wel redelijk nu maar ik twijfel over de afstelling waar die nu op staat vandaar mijn vraag wat de fabrieks instelling is. Het is makkelijker om van daaruit te beginnen met afstellen. Mijn fiets is verder niet getuned oid, geen speciale luchtfilters of dynojet kit. Gewoon een NL'er.
Ik hoop dat nog iemand de afstel gegevens heeft uit een werkplaats handboek oid.
Never drive faster than your guardian angel can fly

Geplaatst: 11-05-2017 09:29
door Sander
Hoi,

ik heb je het werkplaatshandboek per mail toegestuurd.

Succes,

groetjes Sander

Geplaatst: 11-05-2017 21:09
door Ravanlieshout
Sander,

Mag ik zo brutaal zijn om ook het handboek er mail aan je te mogen vragen?
Zou geweldig zijn.

Rick

Geplaatst: 11-05-2017 23:37
door Sander
Hallo Rick,

als het goed is heb je mail.

Succes!

Geplaatst: 12-05-2017 08:25
door Ravanlieshout
Super bedankt Sander!!