Dynamostekker??
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22-04-2017 18:37
Dynamostekker??
Heren en dames, wie kan mij helpen.
Mijn oerblade uit 1992 laadt helaas niet meer goed bij. Gelijk mijn SR uitgewisseld. Hiervan was mijn stekker gesmolten.
Nu laadt hij nog steeds te kort op. Hierdoor al een keer stil komen te staan.
De dynamo zou dan logischerwijs het volgende zijn om te wisselen.
Als ik een nieuwe bestel zit hier een stekker aan.
Nu de volgende vraag. waar gaat deze in, de draden uit mijn SR zijn direct aan de gele draden van mijn dynamo gesoldeerd. Volgens mij heeft dit origineel anders gezeten.
Wie kan mij vertellen hoe?
Alvast bedankt.
Gr Rick
Mijn oerblade uit 1992 laadt helaas niet meer goed bij. Gelijk mijn SR uitgewisseld. Hiervan was mijn stekker gesmolten.
Nu laadt hij nog steeds te kort op. Hierdoor al een keer stil komen te staan.
De dynamo zou dan logischerwijs het volgende zijn om te wisselen.
Als ik een nieuwe bestel zit hier een stekker aan.
Nu de volgende vraag. waar gaat deze in, de draden uit mijn SR zijn direct aan de gele draden van mijn dynamo gesoldeerd. Volgens mij heeft dit origineel anders gezeten.
Wie kan mij vertellen hoe?
Alvast bedankt.
Gr Rick
-
- Site Admin
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 04-06-2013 21:29
Hallo Rick,
origineel heeft dat met stekkers gezeten. De drie gele draden vanaf je dynamo met een stekkerverbinding naar de kabelboom, en vanaf je kabelboom 3x wissel en 2x gelijkspanning met een stekker op de spanningsregelaar.
Als dit allemaal nieuw is werkt het wel, maart na meer dan 20 jaar worden die verbindingen slecht, waardoor ze warm worden en nog slechter worden, met als gevolg bruine/ gesmolten stekkers en laadproblemen.
Ook bij een nieuwe dynamo/ spanningsregelaar gewoon alles weer netjes solderen (gele kabels en de aansluitingen op de spanningsregelaar) en er een krimpkous overheen doen. Dat werkt het beste.
Succes!
origineel heeft dat met stekkers gezeten. De drie gele draden vanaf je dynamo met een stekkerverbinding naar de kabelboom, en vanaf je kabelboom 3x wissel en 2x gelijkspanning met een stekker op de spanningsregelaar.
Als dit allemaal nieuw is werkt het wel, maart na meer dan 20 jaar worden die verbindingen slecht, waardoor ze warm worden en nog slechter worden, met als gevolg bruine/ gesmolten stekkers en laadproblemen.
Ook bij een nieuwe dynamo/ spanningsregelaar gewoon alles weer netjes solderen (gele kabels en de aansluitingen op de spanningsregelaar) en er een krimpkous overheen doen. Dat werkt het beste.
Succes!
Er gaat niets boven het origineel!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22-04-2017 18:37
Sander,
Bedankt voor je supersnelle reactie.
Weet jij toevallig of deze stekkers nog bestaan, of misschien nog wel belangrijker hoe deze heet?
Heb in je handboek gezocht maar helaas niet gevonden.
En als we wel gaan solderen. Hoe weet je dan welke gele draad je op de gele draad moet doen van de SR?
Alvast alweer wederom bedankt.
Bedankt voor je supersnelle reactie.
Weet jij toevallig of deze stekkers nog bestaan, of misschien nog wel belangrijker hoe deze heet?
Heb in je handboek gezocht maar helaas niet gevonden.
En als we wel gaan solderen. Hoe weet je dan welke gele draad je op de gele draad moet doen van de SR?
Alvast alweer wederom bedankt.
-
- Site Admin
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 04-06-2013 21:29
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22-04-2017 18:37
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23-01-2016 23:46
technische vragen dynamostekker
Hoi Rick ik las al over de dynamo perikelen van jouw fireblade, wanneer je van plan bent om tot de aankoop van een andere stator (spoelen) overweeg dan ook de mogelijkheid van een tweede hands exemplaar zoals ik die in de voorraad van Bor motoren in de Lutte deze is dan compleet met stekker en zal zekers schelen in prijs mbt. een nieuw exemplaar, weet je al zeker dat de spanningsregelaar okee is? overigens ik las op een engelstalig forum dat de rotor van het model sc 57 vaak de hoofd oorzaak is dat de statorspoelen het begeven tgv. te sterk magnetisch veld wat wordt opgewekt bij het langdurig rijden bij lage toerentallen er werd zelfs een zgn. vervangings exemplaar van de rotor aangegeven , de spanningsregelaar krijgt ook problemen doordat deze te heet wordt en de warmte onvoldoende kan laten afvoeren hetgeen bij de yamaha fzr 600 modellen vaak voor kwam. succes met de reparatie en laat het resultaat even weten groetjes Ron
Smooth transistion
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22-04-2017 18:37
Hebben jullie het weer gezien.....
bedankt voor jullie tips. Maar ben zeer ongeduldig vanwege het mooie weer dus al direct een nieuwe dynamo gehaald. Nu alleen deze nog even installeren.
@Sander, wist niet dat het kon, weer wat geleerd. bedankt
@Babs De firma Bor te lutte zal ik in mijn favorieten doen. Me SR is juist net vervangen. Bedankt voor het meedenken.
Uiteraard zal ik melden hoe dit allemaal verloopt!!
bedankt voor jullie tips. Maar ben zeer ongeduldig vanwege het mooie weer dus al direct een nieuwe dynamo gehaald. Nu alleen deze nog even installeren.
@Sander, wist niet dat het kon, weer wat geleerd. bedankt
@Babs De firma Bor te lutte zal ik in mijn favorieten doen. Me SR is juist net vervangen. Bedankt voor het meedenken.
Uiteraard zal ik melden hoe dit allemaal verloopt!!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22-04-2017 18:37
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23-01-2016 23:46