Pagina 1 van 1

sc57 met bijna 100.000 km, wat nu?

Geplaatst: 08-10-2021 17:55
door Robert-Havik
mijn blade 2006 met sc57 blok heeft er bijna een ton km opzitten,, alleen maar onderhoud gedaan op de juiste km-standen en er is tot nu toe nog helemaal niets stuk gegaan,,wat een kwaliteit!
volg.week gaan er nieuwe bougies in (iedere 48000 km), maar moet er nu niet iets gereviseerd worden?
te denken valt aan: koppelingschijven, nokkenasketting + spanner, kleppen stellen, gaskabels ?
wie het weet, mag het zeggen,
groet,
rob

Re: sc57 met bijna 100.000 km, wat nu?

Geplaatst: 09-10-2021 19:35
door Sander
Ha Robert,

Dat is zeker een prestatie! Denk dat je motordealer dat het beste kan beoordelen, maar ik zou zeggen, als alles nog goed voelt/ werkt/ klinkt en er geen overmatig olieverbruik is lekker door blijven rijden. Als ie net zo taai is als z'n eigenaar gaat dat nog wel even goed :lol: :lol:

Re: sc57 met bijna 100.000 km, wat nu?

Geplaatst: 04-12-2021 10:14
door Robert-Havik
heb toch maar een revisie van de cilinderkop laten doen. de eigenaar van de motorzaak waar ik onderhoud laat doen is monteur bij het kawasaki supersport 600 team en reist mee met het world superbike gebeuren, dus mijn motor is hier in goede handen. nieuwe nokkenasketting, nieuwe spanner en kleppen stellen. 2 kleppen aan de uitlaatkant stonden niet goed en de bijbehorende klepstelplaatjes zijn vervangen door nieuwe met de goede afmeting.
onvoorstelbaar, de motor loopt als nieuw, meer vermogen, dat merk je gewoon meteen. aan te raden dus, na veel km.’s,
kleppen stellen etc.

Re: sc57 met bijna 100.000 km, wat nu?

Geplaatst: 06-12-2021 12:35
door Robert-Havik
meer vermogen zei ik al,,,en nu slippen de koppelingsplaten, zal wel met elkaar te maken hebben, maar een nieuwe set koppelingsplaten na 97000 km lijkt me niet verkeerd.