Tikje bij ~4000 rpm
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13-03-2014 14:19
Tikje bij ~4000 rpm
Beste Forum-leden,
Ik ben nieuw bij dit forum, heb uiteraard al een "Even voorstellen" berichtje geplaatst, maar bij deze nog een keer even snel. Ik ben Elias uit Amsterdam en eigenaar van een SC44 .
Nu de vraag, bij ongeveer 4000 rpm hoor ik een ratelachtig geluidje uit het blok komen, alleen als ik het gas er op heb. Dus niet tijdens het afremmen. En alleen bij ~4000 rpm.. Ik heb ongeveer hetzelfde wel eens gehad met een eerdere motor (vtr250), toen was 't het kettinkje die de nokkenas aandraait. Wat denken jullie?
Bedankt!
Elias
Ik ben nieuw bij dit forum, heb uiteraard al een "Even voorstellen" berichtje geplaatst, maar bij deze nog een keer even snel. Ik ben Elias uit Amsterdam en eigenaar van een SC44 .
Nu de vraag, bij ongeveer 4000 rpm hoor ik een ratelachtig geluidje uit het blok komen, alleen als ik het gas er op heb. Dus niet tijdens het afremmen. En alleen bij ~4000 rpm.. Ik heb ongeveer hetzelfde wel eens gehad met een eerdere motor (vtr250), toen was 't het kettinkje die de nokkenas aandraait. Wat denken jullie?
Bedankt!
Elias
-
- Site Admin
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 04-06-2013 21:29
Hoi Elias,
Een nokkenasketting kan inderdaad gaan ratelen/ rammelen, maar dan is dat vaker over een groter toerenbereik. Ook is het bij koude motor vaak erger dan bij een warme. Wat is de kilometerstand?
Als de ratel alleen bij 4000rpm te horen is lijkt het eerder op een resonantie van iets (kan van alles zijn, van een los boutje tot een los deel 'ergens' in de uitlaat.
Erg lastig te zeggen zo. Laat er eens nar luisteren bij een motorzaak, of anders bij een clubrit. Dan zijn er 'experts'genoeg
Een nokkenasketting kan inderdaad gaan ratelen/ rammelen, maar dan is dat vaker over een groter toerenbereik. Ook is het bij koude motor vaak erger dan bij een warme. Wat is de kilometerstand?
Als de ratel alleen bij 4000rpm te horen is lijkt het eerder op een resonantie van iets (kan van alles zijn, van een los boutje tot een los deel 'ergens' in de uitlaat.
Erg lastig te zeggen zo. Laat er eens nar luisteren bij een motorzaak, of anders bij een clubrit. Dan zijn er 'experts'genoeg
Er gaat niets boven het origineel!