Back to Blade
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07-12-2014 10:55
Back to Blade
Hallo,
Ik ben nieuw en zal mij even voorstellen. Na een lange serie van diverse motorfietsen, kwam na de geboorde van onze twee dochters en dat ging ten koste van vooral tijd en dus motorrijden werd duidelijk verwezen naar het tweede plan. De laatste jaren daarom vreemd gegaan met (snelle) autoprojecten, maar merkte de laatste tijd dat dit toch niet het 'gevoel' bracht wat ik wel met motorrijden heb (en alles eromheen) In 1991 heb ik mijn rijbewijs gehaald en zoals in mijn onderschrift te zien is heb ik op aardig wat fietsen gereden. Omdat de 'nieuwe' motor toch een concessie moest zijn, kwam ik snel uit bij een Fireblade. Ik had in 1997 mijn 93 Fireblade verkocht omdat ik toen gin racen in de MuZ Cup. Zo heb ik later ook mijn VTR verkocht om te racen in de ZAC met de ZX6RR. Ik heb onlangs nog wel gekeken of een oude, maar technisch goede ZZR1100 mij nog bekoren, maar toen ik een rotonde probeerde te nemen merkte ik dat dat toch niet meer mijn ding was.
Ik was op zoek naar een sterke, goed sturende en niet te zware motorfiets waar mijn hart sneller van zou kloppen. Dat was niet zo moeilijk want ik vind de 02-03 Fireblade tot op de dag van vandaag eigenlijk nog steeds de mooiste Fireblade, ondanks dat hij alweer 12 jaar oud is.
Dus van de week een mooie gevonden in nieuwstaat van een eerste eigenaar met 33k km erop. Ding is echt als nieuw.Zit een eigen gemaakte (mooier dan menig merk) racedemper op, en een hoger (smoke) ruitje. Mijn motorpak weer in het vet gezet en een paar laarsjes en een winterjas gekocht. Van de week haal ik hem op en als ik tijd heb zal ik deze post wat uitbreiden met wat foto's.
Reeds in bestelling staan:
- Valdoppen
- RVS remleidingen
- Seatcover
- Rimstriping (reflecterend voor verhogen veiligheid)
- flush mount knipperlichten en kleine voor achter
- Verstelbare korte cnc koppeling en remhendels
Anders dan vroeger is het de bedoeling om nog vele jaren van deze motor te genieten, maar volgens mij zit dat wel goed.
Ik ben nieuw en zal mij even voorstellen. Na een lange serie van diverse motorfietsen, kwam na de geboorde van onze twee dochters en dat ging ten koste van vooral tijd en dus motorrijden werd duidelijk verwezen naar het tweede plan. De laatste jaren daarom vreemd gegaan met (snelle) autoprojecten, maar merkte de laatste tijd dat dit toch niet het 'gevoel' bracht wat ik wel met motorrijden heb (en alles eromheen) In 1991 heb ik mijn rijbewijs gehaald en zoals in mijn onderschrift te zien is heb ik op aardig wat fietsen gereden. Omdat de 'nieuwe' motor toch een concessie moest zijn, kwam ik snel uit bij een Fireblade. Ik had in 1997 mijn 93 Fireblade verkocht omdat ik toen gin racen in de MuZ Cup. Zo heb ik later ook mijn VTR verkocht om te racen in de ZAC met de ZX6RR. Ik heb onlangs nog wel gekeken of een oude, maar technisch goede ZZR1100 mij nog bekoren, maar toen ik een rotonde probeerde te nemen merkte ik dat dat toch niet meer mijn ding was.
Ik was op zoek naar een sterke, goed sturende en niet te zware motorfiets waar mijn hart sneller van zou kloppen. Dat was niet zo moeilijk want ik vind de 02-03 Fireblade tot op de dag van vandaag eigenlijk nog steeds de mooiste Fireblade, ondanks dat hij alweer 12 jaar oud is.
Dus van de week een mooie gevonden in nieuwstaat van een eerste eigenaar met 33k km erop. Ding is echt als nieuw.Zit een eigen gemaakte (mooier dan menig merk) racedemper op, en een hoger (smoke) ruitje. Mijn motorpak weer in het vet gezet en een paar laarsjes en een winterjas gekocht. Van de week haal ik hem op en als ik tijd heb zal ik deze post wat uitbreiden met wat foto's.
Reeds in bestelling staan:
- Valdoppen
- RVS remleidingen
- Seatcover
- Rimstriping (reflecterend voor verhogen veiligheid)
- flush mount knipperlichten en kleine voor achter
- Verstelbare korte cnc koppeling en remhendels
Anders dan vroeger is het de bedoeling om nog vele jaren van deze motor te genieten, maar volgens mij zit dat wel goed.
NT Hawk (3x)
ZZR 1100 '91
ZXR 750 '91 en '93
Fireblade '93
MuZ Scorpion
GSX-R 750 '98
VTR 1000 SP1 (RC-51)
ZX-6RR '03
DR-Z 400 SM '04
MuZ Mastiff '98
En nu een Fireblade 954 '02
ZZR 1100 '91
ZXR 750 '91 en '93
Fireblade '93
MuZ Scorpion
GSX-R 750 '98
VTR 1000 SP1 (RC-51)
ZX-6RR '03
DR-Z 400 SM '04
MuZ Mastiff '98
En nu een Fireblade 954 '02
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07-12-2014 10:55
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07-12-2014 10:55
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07-12-2014 10:55
En thuis...
Gisteren de Fireblade opgehaald en naast de kachel in de garage aan de druppellader. Accu is alleen niet meer zo best. Ben benieuwd of ik hem kan reanimeren.
Ben nog steeds verbaast over de sportdemper. Deze is door de vorige eigenaar met de hand gemaakt (metaalbewerker) en is mooier dan de meest andere merken. Het enige is dat hij niet in te korten is omdat hij uit een stuk is. Alle originele delen zitten er netjes bij.
Waar ik mij nog het meest over verbaas, zijn de eBay prijzen van de rommeltjes die ik normaal gesproken kocht om hem te personaliseren. Is nog maar een fractie van de prijs dan toen ik er 10 jaar geleden zelf mee bezig was. Bizar...
Ben nog steeds verbaast over de sportdemper. Deze is door de vorige eigenaar met de hand gemaakt (metaalbewerker) en is mooier dan de meest andere merken. Het enige is dat hij niet in te korten is omdat hij uit een stuk is. Alle originele delen zitten er netjes bij.
Waar ik mij nog het meest over verbaas, zijn de eBay prijzen van de rommeltjes die ik normaal gesproken kocht om hem te personaliseren. Is nog maar een fractie van de prijs dan toen ik er 10 jaar geleden zelf mee bezig was. Bizar...
NT Hawk (3x)
ZZR 1100 '91
ZXR 750 '91 en '93
Fireblade '93
MuZ Scorpion
GSX-R 750 '98
VTR 1000 SP1 (RC-51)
ZX-6RR '03
DR-Z 400 SM '04
MuZ Mastiff '98
En nu een Fireblade 954 '02
ZZR 1100 '91
ZXR 750 '91 en '93
Fireblade '93
MuZ Scorpion
GSX-R 750 '98
VTR 1000 SP1 (RC-51)
ZX-6RR '03
DR-Z 400 SM '04
MuZ Mastiff '98
En nu een Fireblade 954 '02