laad probleem
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17-07-2016 13:17
laad probleem
Hallo toppers,
ik heb een fireblade s44 deze laad volgens mij de accu niet op.
Als deze stationeer draait of 3000 rpm geeft deze 15v op de accuklemmen.
dit is aan de hoge kant of niet?
Ligt dit aan de S.R.?
Tevens zie ik aan de sr geen directe stekker in de nabijheid? of zit deze onder de tank?
Kan het kloppen dat de motor afslaat als ik de +klem losneem?
Graag verneem ik u reactie.
Gr. Thijs
ik heb een fireblade s44 deze laad volgens mij de accu niet op.
Als deze stationeer draait of 3000 rpm geeft deze 15v op de accuklemmen.
dit is aan de hoge kant of niet?
Ligt dit aan de S.R.?
Tevens zie ik aan de sr geen directe stekker in de nabijheid? of zit deze onder de tank?
Kan het kloppen dat de motor afslaat als ik de +klem losneem?
Graag verneem ik u reactie.
Gr. Thijs
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 26-02-2014 21:04
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17-07-2016 13:17
zojuist de spanning nogmaals gemeten met volle batterij en gaf 14.75 voltErik schreef:De regelaar zit op het achterframe van het kontje !!!! Nooit de plus of min kabel los halen tijdens een lopende motor , dit kan je een computer kosten door piekspanningen !! 15 volt is vrij hoog - is je batterij van de voltmeter wel vol , erg belangrijk !! anders krijg je een verkeerde waarde.
is dit teveel ?
ligt dit aan de SR?
Kan dit een reden zijn dat hij niet bij laadt, als ik het met een externe lader doe dan laad de accu wel goed bij.
Hoor graag van je.
Gr. Thijs
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 20-08-2014 19:49
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 15-01-2014 23:07
Even een kleine correctie Als mijn dynamo van mijn auto een laadstroom heeft van 13,8 volt zal dat niet best zijn. Die heeft namelijk een laadstroom van 100 Ampere. En een afgeregelde laadspanning van 14,4 Volt.El Sandro schreef:Maximale laadstroom mag 13,8 Volt zijn.
Zelfde als bij een auto.
Meestal als de spanningsregelaar niet goed is, of andersom.
Beide vervangen bij een motor (wat ik altijd doe)
Volt = Spanning (U)
Stroom = Ampere (A)
De laadspanning zal bij stationair tussen 13,8 en 14,2 volt moeten zijn en maximaal 14,4 volt bij hoger toerental
Zal de warmte wel zijn van vandaag
Liever een pak vol zweet, dan geen vel meer op mijn reet.
Das Beste oder nichts
Das Beste oder nichts
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 15-01-2014 23:07
Bij mijn blade heb ik bij stationair 13,9 en bij hoger toerental 14,4. Maar ik heb ook sinds 2 jaar een nieuwe dynamo en spanningsregelaar want mijn dynamo was uitgefikt. Dit is een kwaaltje bij de 2004 modellen.thijs schreef:zojuist de spanning nogmaals gemeten met volle batterij en gaf 14.75 voltErik schreef:De regelaar zit op het achterframe van het kontje !!!! Nooit de plus of min kabel los halen tijdens een lopende motor , dit kan je een computer kosten door piekspanningen !! 15 volt is vrij hoog - is je batterij van de voltmeter wel vol , erg belangrijk !! anders krijg je een verkeerde waarde.
is dit teveel ?
ligt dit aan de SR?
Kan dit een reden zijn dat hij niet bij laadt, als ik het met een externe lader doe dan laad de accu wel goed bij.
Hoor graag van je.
Gr. Thijs
Als jij bij stationair 14,75 heb dan is dat te hoog en dan lijkt het op een defecte regelaar.
1. Hoeveel volt meet je op de accu als motor uitstaat?
2. Hoeveel volt meet je op de accu als motor stationair draait?
3. Hoeveel volt meet je op de accu als motor 3000 toeren draait?
Controleer ook even je accu, deze kan defect geraakt zijn door die hoge spanning. Dus je moet ook weten of die goed is. Als je 12,8 volt meet op je accu dan is de accu "goed" maar als de accuspanning terugloopt na enkele uren ongebruikt te zijn of met een (accu) tester of korte belasting (licht aan / starten) na een paar minuten al zakt dan is de accu slecht en aan vervanging toe.
Liever een pak vol zweet, dan geen vel meer op mijn reet.
Das Beste oder nichts
Das Beste oder nichts
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 20-08-2014 19:49
Eeehmmmm dat denk ik ookVuurblaadje schreef:Even een kleine correctie Als mijn dynamo van mijn auto een laadstroom heeft van 13,8 volt zal dat niet best zijn. Die heeft namelijk een laadstroom van 100 Ampere. En een afgeregelde laadspanning van 14,4 Volt.El Sandro schreef:Maximale laadstroom mag 13,8 Volt zijn.
Zelfde als bij een auto.
Meestal als de spanningsregelaar niet goed is, of andersom.
Beide vervangen bij een motor (wat ik altijd doe)
Volt = Spanning (U)
Stroom = Ampere (A)
De laadspanning zal bij stationair tussen 13,8 en 14,2 volt moeten zijn en maximaal 14,4 volt bij hoger toerental
Zal de warmte wel zijn van vandaag
U=IxR. Ik vergeet het nooit meer hahaha
U = Volt, meet je als spanning
I = Stroom, meet je als ampere
R = Weersand, meet je als Ohm
Tijdelijk motorloos
1e motor: 900RR Blade Streetfighter
2e motor: '06 Blade 1000RR
En een GSXR 750W stuntbike
1e motor: 900RR Blade Streetfighter
2e motor: '06 Blade 1000RR
En een GSXR 750W stuntbike